Auteursarchief: woutervanheiningen
Dag van de Cultuur
Nieuw gedicht
Morgen, zaterdag 13 september is in Maassluis de Dag van de Cultuur. Aangezien ik in de werkgroep zit die dit organiseert mag ik de hele dag actief meedoen. Ik maak deel uit van de jury die optredens van allerlei verenigingen beoordeeld (muziek, dans, koren etc.)
Daarnaast is morgen in de bibliotheek van Maassluis (evenals in Schiedam en Vlaardingen) de overhandiging van het eerste exemplaar van het boek en de CD "Sporen langs Schiedam, Vlaardingen en Maassluis" waarover ik al eerder schreef. In dit boek en op deze CD staat een nieuw gedicht van mijn hand getiteld ‘Maassluis’.
De opbrengsten van het boek en de CD zijn voor de bouw van de Hospice Nieuwe Waterweg Noord.
Morgen of overmorgen zal ik het gedicht ook hier plaatsen.
Ouder gedicht
Deze is uit 2006
De dader bekent
Lik mij de lucht
van de lippen en
laat mijn longen
leeglopen
Kreun mij zacht
mee in je zalige
zuchten
Adem mijn plezier
en plechtstatig
plakken
van lenden en schoot
Soms schielijk en schuchter
of vloeiend en vast
zo ritmisch beweeglijk
behaaglijk bekend
raakt mijn lustige liefde
verliefd op dit moment
Zichtbaar alleen bij Bookcrossing
Bookcrossing
Het idee van bookcrossing is dat je ergens een boek achterlaat, in cafe, trein, bibliotheek of ergens anders, met een code in het boek. Als je zo´n boek ergens tegen komt mag je het meenemen en lezen en daarna weer verder laten reizen. Elk boek in bookcrossing krijgt een code, als je op bookcrossing.nl deze code intikt kun je zien waar dit boek allemaal geweest is en wat men ervan vindt.
Ik heb Zichtbaar alleen aangemeld als boek, de code erin gezet en vandaag in cafe Schlemmer in Den Haag tussen de andere bookcrossing boeken gezet. En nu maar afwachten.
Kus
Nieuw gedicht
.
I´m on a roll baby…
of; alweer inspiratie…
Kus
Met je lippen open je een verleden
dat ik had weggestopt in mijn
dagelijkse agenda
–
Proef de vergleden momenten
als zout in mijn brave pap
kruid mijn honger
met je eeuwig voedsel
–
Ik leef.
Ik leef, ik voel het
je ademt een oostenwind
in mijn verkleumde lijf
–
Ik zweef met jou maar
heel alleen de nacht in
je hebt me gemaakt
–
met je kus
.
Altijd
Nieuw gedicht
Van de inspiratie van het ene gedicht krijg je soms weer inspiratie voor het volgende.
Mooi toch, de menselijke geest.
Vandaar weer een nieuw gedicht.
Altijd
Altijd
loop ik in mijn hoofd
met jou
aan mij zij
in mijn hoofd
je past mij en
ik op jou en
jij bij mij
in mijn hoofd
met jou aan
mijn zij
altijd
Zichtbaar alleen te koop
Selexyz Randwyck
In de Selexyz boekhandel in Randwyck (Maastricht) is ´Zichtbaar alleen´ nu ook te koop.
Maar natuurlijk kun je ´Zichtbaar alleen´ ook bij mij kopen.
Mail me je naam en adres en ik neem contact met je op.
Deze maand is ´Zichtbaar alleen´ tijdelijk te koop voor de speciale prijs van 17,50!
Dus reageer nu en pak die korting.
Favoriete web-logs
En dit zijn de genomineerden…
Als actieve blogger kom je op de meest vreemde , leuke, interessante en ontroerende blogs terecht. In de afgelopen maanden ben ik regelmatig op sommige terug geweest om bij te lezen.
Ik wilde mijn voorkeuren maar eens met jullie delen omdat ze zeer de moeite waard zijn.
http://www.aljaspaan.web-log.nl/
http://nicolephilomena.web-log.nl/
http://www.elisevandersteen.web-log.nl/
Denk je nu dat ik iets heb gemist omdat ik jouw weblog niet heb genoemd en wil je daar verandering in brengen? Reageer op mijn berichten en ik bezoek je web-log en wie weet…
.
Zomaar wat feitjes over mijn web-log
Maar waarom?
Als mensen horen dat ik een web-log heb wordt mij nog weleens gevraagd , maar waarom?
Omdat ik hier mijn – poëtische – ei kwijt kan, om een kanaal te hebben om de wereld te vertellen over mijn boek, Zichtbaar alleen, om een extra verkoop kanaal te hebben én om interessante mensen te ontmoeten, die soms op de meest onverwachte momenten en op de meest onverwachte manieren reageren op dingen die ik schrijf. De bibliotheek waar ik werk heeft als algemeen motto: Voor nieuwsgierige mensen. Laat ik nou zo’n soort mens zijn.
Als extra is er de statistiekknop op elk web-log. Nu heb ik er twee, via web-log zelf en via OneStat.com.
Vooral deze laatste is erg aardig, zo weet ik dat er sinds afgelopen juni 1428 bladzijden van mijn web-log zijn bekeken. Dat is 476 pagina’s per maand. Wat ook erg aardig is, is om te kijken vanwaar er naar mijn web-log wordt gesurfd. Hier volgt een lijstje van de afgelopen 3 maanden:
Nederland: 1334
België: 67
Australië: 10
Engeland: 5
Koeweit: 4
VS: 2
Suriname, Polen, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Duitsland, Frankrijk : elk 1
Kijk ook dat maakt een web-log bijhouden zo leuk.
.









